Under åren 2013 – 2015 arbetade Claes Berglund, nu på Projektcompaniet, som sponsringsansvarig på Göteborgs-Posten. Huvudarbetsuppgiften låg i att omförhandla sponsringssamarbetena att bli mer kommersiella men samtidigt behålla de kommunikativa värdena.

Sail to See är just resultatet av ett sådan omförhandling, där paketeringen av flera externa samarbeten in i ett enda projekt/varumärke skapade innehåll och värde. Extra intressant också eftersom det rörde sig i gränslandet mellan digitalt och sponsring.

Om Sail to See

Projektledare / Kommersiellt ansvarig:
Claes Berglund

Digital affärsutvecklare:
Tobias Groth

Redaktör:
Fredrik Janlind

Projektägare:
Johanna Niklasson

Samarbetspartners:
Volvo Ocean Race Göteborg, Stena Match Cup, Americas Cup Göteborg, GKSS och Sjöräddningssällskapet.

Har du frågor kring Sail to see kontakta:
Claes Berglund
Mobil: 0709-679131
Mail: info@claesberglund.se

Johanna Niklasson, Marknadsdirektör Stampen Local Media
Mobil: 073-2500941
Mail: johanna.niklasson@stampen.com


”Claes var en av initiativtagarna bakom Stampen Local Medias projekt och den digitala aktiveringen Sail to See under det stora seglingsåret 2015. Med sitt energifulla sätt och sin förmåga att få med sig människor lyckades han som projektledare göra verklighet och affärer av idén”

Johanna Niklasson
Marknadsdirektör, Stampen Local Media

 

Klicka på bilden för att läsa om SEFS Göteborg - ett pågående projektuppdrag

Klicka på bilden för att läsa om SEFS Göteborg – ett pågående projektuppdrag